We help you work with agencies with greater success!
In this day and age, communication and the use of media are constantly changing, customer requirements are continually increasing and the competition is always getting tougher. The right agency therefore makes a crucial contribution to the success of any company and brand. We don’t just help with the pitch. We see ourselves as strategic partners for the comprehensive use and management of agencies, in line with the objectives of companies and brands. We design the most exciting selection processes and cutting-edge agency models. We have the most comprehensive market overview. We have the best insights into the agency market. We have the best reputation with clients and agencies. For over 19 years!
Analysis, objectives, strategies and concepts for successful marketing and agency management
Selection processes of all kinds, with workshops or pitches - and with the largest agency database
Up-to-date remuneration models, retainers, bonus systems, auditing and much more.
Aktuelle News-Beiträge
2. March 2020
Marketing am Scheideweg – Podcast-Gespräch “What’s Next, Agencies?” mit Kim Notz
Oliver Klein von cherrypicker und Kim Alexandra Notz im Gespräch über die aktuellen Herausforderungen in den…
17. February 2020
Pressemitteilung: cherrypicker baut sein Führungsteam weiter aus!
Die Hamburger Marketingberatung cherrypicker, der führende Spezialist im Bereich Agenturauswahl und -management baut…
5. February 2020
Hamburgwahl – cherrypicker begleitet öffentliche Ausschreibung
Auch in diesem Wahljahr hat cherrypicker die Hamburgische Bürgerschaft von Anfang bis Ende der öffentlichen…
17. January 2020
Oliver Klein im Handelsblatt über JvM/Nerd
Im aktuellen Artikel vom 17.01.2020 im Handelsblatt gibt Oliver Klein, Gründer und Inhaber der Agentur-Management…
11. December 2019
cherrypicker im TV bei Menschen Marken Medien
Die neue Sendung von Menschen Marken Medien von Hamburg 1 ist im Kasten! Und Oliver Klein war mal wieder als Gast im…
6. November 2019
“Verbraucher hinterfragen Sinn und Zweck der Markenkommunikation”
Wie sieht die Agentur der Zukunft aus? Über dieses Thema sprach Pitchberater Oliver Klein mit Karmarama-Chef Jon…
22. October 2019
Mit Kompetenz und emotionaler Präsentation punkten
Wie überzeuge ich den Kunden davon, dass ich der richtige Partner bin? Wie betreibe ich authentische Eigenvermarktung…
15. October 2019
Eigenwerbung wirkt! – Oliver Klein bei den Medientagen in Wien 2019
Die Fachgruppe Werbung Wien nutzte den Rahmen der Österreichischen Medientage 2019, um den Workshop „Eigenwerbung…
A selection of our top cases
An excerpt from more than 700 individual client projects
Pitch fees 2019 survey: What is currently appropriate and useful?
The largest and representative industry survey on pitch fees and dealing with pitches. About the appropriate amount of pitch fees and opinions of prominent agency representatives. A must-read for everyone in marketing.

We look forward to your inquiry: +49 (0)40 28 66 77 90
